Archive | October, 2010

New Top

20 Oct

HIATUS

20 Oct

We’re all taking a break.

Would I Go to Hell for Wearing This?

11 Oct

I’m from the school of thought Faux Fur mimics real fur therefore, in a way you’re still promoting it. However, I love this hat; this is the pinnacle of all hats.  The over exaggerated shag reminds me of Tina Turner’s wig when she released her solo stuff in the 80s.  I think this hat screams grungy, painfully-hip supermodel. I saw people wear this hat in my college last year, so is the trapper dead? Is faux fur something to reconsider if it’s purely acrylic (I’d 100 percent only go with plastic, not the type that’s a cheaper animal, dyed to look like the expensive shit.. still not cool man.)? If something is done with a side of irony, ostentatious or an homage to a trend does that make the item ok to wear?

 

You can get the hat here, while I go on debating.. I am so indecisive!

Fashion Icon

11 Oct

Nuff said. Oh and to the spammer who’s name is “weight” commenting on the Beth Ditto post with the comment “I can has cheeseburger?” Hilarious. Taking an internet meme and constructing it a way that’s insulting- wow fantastic! I hope you fall down stairs.

Conkadiddle Shoeby Dang.

7 Oct

Okay. So, it’s me Wendy. I’ve been M.I.A for awhile but I’m back. lol. I know it’s not even Halloween yet, but I have started planning my X-mas outfit already.I always like planning ahead,but sometimes it gets a little out of hand. 😉

In my younger years.. ( I’m still only 18) in my quest to find my own style, I went through a metal head/mosher/rocker stage. I was adament I would stay that way forever and have my babies wearing rockabilly clothes. Anyways,things don’t always work out as you had planned. lol. I eventually rose from the darkness and realised I didn’t need a label of a style stuck on me. Nowadays I just wear what I want and do what I want and I don’t really give a fuck what anybody thinks.My style is undefined. I’m gone off track now. *screams*

So way back when, I developed a little obsession with T Uk shoes. My first pair I bought in a little boutique in Templebar here in Dublin.They were black with white polka dots and they had a peeptoe and were 6 inch high platforms. I still love the T Uk brand and I am comtemplating buying a pair as part of my x-mas outfit. Below I will post the ones I like the most. Choosing will be hard for me. I am very indecisive.




Halloween Ideas

4 Oct

My coworker invited me to my first college party. My first costume party in fact (i wasn’t a social child growing up so meh.)

I kinda don’t know what i want to be, I want to be the ho this year goddamn it. I usually go for amazing costumes or things that make me giggle. Last year for example i took a fitted sheet and cut two holes out of it. Here’s what I’d like to be

1. Vampire Snooki- cause she sucks.

2. El dia de los muertos- something similar to a brian viveros painting

3. Black panther- sticking it to the man. Not really hoish, but it would be pretty rad

4. Lady of the lake- thinking like really ethereal skin (blues, pinks, shimmers), long cascading wig with flowers in it, etc etc

5. Fairy- same thing as four but with wings.

6. 60s cat woman

7. Josephine Baker

8. Career of M. Night Shyamalan

So that’s basically it for me idea wise. I’m gonna have to figure something out.. does anyone have any ideas? What will you be on this marvelous day?